lørdag den 9. marts 2013

Februar 2013

En lille smule forsinket, men nu fik jeg endelig tid til at få samlet lidt billeder fra februar måned til min egen photochallenge. Som mange af jer ved, så fødte jeg Dagmar for 3 uger siden, og jeg havde jo sådan set ikke regnet med at hun ville komme i februar måned. Men det gjorde hun, og det er dejligt at have hende her. Jeg synes det er nemt at blive mor denne gang. Dagmar er så nem i forhold til sin storebror da han var spæd. Selvfølgelig er der lidt logistik, der skal tages hensyn til denne gang, men det går virkelig over al forventning. Jeg har tilmed nået at syet en del - bleer, bukser til Sigurd og lidt af en buksedragt til mig selv. Hvem havde dog regnet med det! Ikke mig i hvert fald.

Dagmar nyfødt - 2 uger:
Hun er et meget nemt barn, sover rigtig godt om natten med kun 1-2 amninger, så jeg føler mig faktisk frisk og udhvilet om morgenen. Fordi hun kom lidt før tid, og jeg ikke var helt klar til at undvære hende i maven, har vi brugt mange timer dagligt den første uge hud mod hud. Det har været dejligt for os begge, ingen tvivl om det, og jeg er glad for at jeg prioriterede dette til trods for at Sigurd så igen igen igen måtte lege med sin far. Men det er som bekendt en tid der ikke kommer igen, og jeg ville bare nyde det! Dagmar elsker at ligge og kigge rundt, og hun siger til når hun er træt eller sulten. Når hun skal sove bliver hun blot svøbt i dynen, og så falder hun selv i søvn på sofaen. Hun er meget rolig og nem. Lige pt. har hormonknopperne invaderet Dagmars ellers så fine ansigt....

Sigurd 2 år og 4 måneder:
Sigurd har taget virkelig godt imod sin lillesøster. Størstedelen af tiden vil han nusse og mysse hende, og kun en sjælden gang får hun et dask eller to. Han synes bestemt det er hårdt at være blevet storebror, hvilket vi kan se ved at han er rocker-træt. Der sker meget inde i den lille mands knold. Heldigvis er han super glad for at komme i vuggestue, og det er lidt et frirum for ham. Vi samsover herhjemme, og det er dejligt for både mor og søn at ligge og putte om natten.















#1+2: Familiehygge - en træt Sigurd ville putte lidt og Dagmar var sulten
#3+4: Mor-barn buket fra min mor. Synes bare at de er SÅ smukke! Da vi fik Sigurd havde min mor også en mor-barn buket med på barselsbesøg. Steen pakkede blomsten ud, og kunne slet ikke forstå hvad det bånd skulle bruges til, så han klippede båndet over! Stakkels mand, han havde aldrig set sådan en buket før ;-) Jeg skyndte mig at binde båndene sammen igen.
#5: Dagmar et halvt døgn gammel
#6: 48 cm fylder ikke meget i en autostol
#7: Lækker opmærksom baby i alt for stort tøj!
#8: Dagmar og mor nyder at være tætte
#9: Den kære far lavede morgenmad til mig de første 14 dage - nogen gange dog "bare" lidt havregrød
#10: Far når også at forelske sig i bebs mellem leg med ældstebarnet og bleskift
#11+12+13: Sigurd som lækker bi til fastelavn i vuggestuen. Kostumet er venligst lånt af Theresa

3 kommentarer:

  1. It looks like a lovely month for all of you! So great to see :) xo

    SvarSlet
  2. Fine bilder av den nydelige piken. Husk å ta mange bilder de første ukene, for de vokser jo superfort disse første ukene. Med mine tre barn har jeg alltid følt at jeg har tatt mange foto, men i ettertid har det alltid vært for få fra denne første tiden :)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder <3 !
    Hvem der dog kunne binde sådan en lille snuttefis på maven - åhhhh det er så hyggeligt.
    En magisk tid!

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...