lørdag den 2. februar 2013

Saltmandler

I dag skal jeg til blogtræf sammen med ca. 55 andre bloggere. Det bliver spændende at møde en masse nye mennesker. Men indrømmet; jeg er er en lille smule nervøs.... Jeg har valgt at tage saltmandler og lidt saft med til dagen, og jeg vil lige dele opskriften på saltmandlerne med jer. De er nemlig ret fantastiske! Jeg kan desværre ikke huske, hvor jeg har opskriften fra.



Opskrift på saltmandler:

200 g mandler
1 spsk groft salt, f.eks. Maldon
2 dl vand

Vand og salt bringes i kog på en pande. Mandler tilsættes og koges med til al vandet er fordampet.
Mandlerne kommes i en bradepande og ristes helt tørre i ca. 15-20 min ved 150 grader.

Så nemt er det :-)

4 kommentarer:

  1. Rigtig god fornøjelse - bliver næsten helt misundelig ;o).

    ...og mmmm saltmandler!!

    SvarSlet
  2. Spennende oppskrift :)
    Jeg så nettopp din kommentar om puten på bloggen min for lenge siden, hadde ikke sett den før. Dersom du er interessert i en liknende pute, må du bare sende en mail :)

    SvarSlet
  3. Det lyder let

    Og de var bare rigtig gode, tak for en dejlig dag og byttehandlen:-)

    SvarSlet
  4. Uhm - jeg havde helt glemt saltmandler!
    De må øverst på snacklisten ;).

    Ville ønske jeg kunne have været med til træf!
    Håber i havde en rigtig krea-skøn dag :).

    kh maj

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...