tirsdag den 19. juni 2012

Hæklet kurv

Som jeg nævnte i dette indlæg, så har jeg lært at hækle med Zpagetti garn. Tirsdag i sidste uge var jeg nemlig til Zpagetti-kursus hos Yarn Freak, som dygtige Camilla er indehaver af. Jeg var afsted med en skøn skøn kvinde fra mødregruppen, som jeg stadig ses lidt med (men desværre ikke nok, søde M), og vi havde en hyggelig eftermiddag/aften sammen med to andre hækleglade kvinder. I starten blev der ikke snakket så meget, hvilket er ret atypisk for en flok kvindfolk - men det krævede lige lidt koncentration at styre den store hæklenål og det tykke garn. Vi fangede det heldigvis alle sammen, og fik kreeret kurve alle mand, blot i forskellige designs. Jeg valgte at hækle en "kæmpe kurv", og resultatet kan ses her:




Nu er spørgsmålet jo så bare, hvad jeg skal komme i kurven.... Lige nu opbevarer jeg mit tæppe med oldemorsfirkanter i den (tæppet er i øvrigt liiiiige ved at være færdigt - men pænt det bliver det altså ikke). Kurven kunne også bruges til legetøj, vi har så mange klodser, som godt kunne trænge til lidt pænere opbevaring. Jeg vil lige tilføje at den er alt for stor til brødkurv, men hækler nok en sådan på et tidspunkt.

9 kommentarer:

  1. Pernille du er simpelthen så sej til det hækling!
    Jeg er vild med Zpagetti, synes det ser så fedt ud.... (også derfor jeg HÅBER at vinde din give away) *griner* Man må jo gerne drømme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød! Jeg krydser fingre for at dine lodder er heldige ;-) Og drømme er en rigtig god ting!

      Slet
  2. Bum bum, hvad med garn eller stofrester???
    Og hvor er den fin, tror den kommer til at pynte uanset hvad du vælger at putte i den;)

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare sej til at hækle :-) Jeg hækler også lidt, men er gået helt i stå - er ellers ved at lave en elefant.

    Jeg syntes det er svært at se at den er større end en brødkurv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er svært at se fordi der ikke er noget i den. Der vil nok kunne være 5-6 franskbrød i den ;-) Kender godt det der med at gå i stå, men det er det fede ved Zpagetti - man er hurtigt færdig med et projekt. Og det er jo dejligt motiverende ;-)

      Slet
  4. Nej, hvor er den flot. Sejt at du mestrer kunsten at hækle... Jeg kan strikke (lidt), men ikke hækle... Super fedt...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk slet ikke så svært, men sådan er det jo med alting når først man har fået det lært ;-)

      Slet
  5. Hvor er den blevet super fin. Hvad med at putte magasiner/blade i den? Eller måske garn og hvad du ellers har liggende?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bestemt den kommer til at rumme garn på et tidspunkt, men blad var heller ikke en dårlig idé ;-)

      Slet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...