torsdag den 28. juni 2012

En simpel buks....

Eller det var det, jeg troede, jeg skulle lave i aftes. Jeg har nemlig lige fået nye forsyninger hjem fra Malika-rosa, og det skønne stof skulle jo nødig ligge og samle alt for meget støv. Men mønstret fra Minikrea ville bare ikke passe min Jordbærhjelm, så efter alt var syet sammen, og sømmene afsluttet med overlocker, måtte jeg pille det hele op igen. Normalt ville jeg bare lægge bukserne nederst i kommoden, men ikke denne gang. Jeg trævlede op, rettede til, syede ind, og skældte ud (!), og er nu endt med dette resultat:



Jeg er blevet rigtig tilfreds med resultatet, og nu glæder jeg mig til at prøve bukserne på den lille mand i morgen. Farverne er ikke helt ens på billederne, men det nederste er mest virkeligshedstro. Skøn lækker isblå velour med blå kløver. Planen er at sy en body eller trøje i kløverstoffet. Det kunne være lidt fint. Og ellers skal jeg have syet en bluse med traktorer til Pia, det glæder jeg mig til, men det bliver først efter vores ferie.

På lørdag drager vi nemlig nordpå til Skallerupklit, hvor vi skal hygge i en uge med vand, leg, luft, nærvær og ro. Det trænger vi til alle tre!


10 kommentarer:

  1. Hvor er du standhaftig at du alligevel pillede op og syede om:-) Og resultatet er blevet virkelig godt - rigtig lækker kombi.
    God ferie.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, synes også det var lidt sejt at jeg orkede - men ved at de ikke var blevet brugt hvis jeg havde ladet dem være. Og det var stoffet lidt for smukt til.... ;-) Og nu har jeg et PERFEKT mønster til Sigurd - så det var besværet værd.

      Slet
  2. Meget lækre bukser... Simple, men de kløvere er en fed detalje. Jeg tager også hatten af, for at du pillede op... Normalt når jeg piller op, så når jeg at blive så træt sf projektet, at jeg aldrig ritgit kan blive glad for det... Dejligt du blev tilfreds. Hårdt arbejde belønner dig;0)
    Kh og god ferie
    Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Der skal også lige lidt "selv-overtalelse" til inden projekt opstrætning går i gang.

      Slet
  3. Bukserne er rigtigt lækre, så godt du pillede op (selvom det bare er røv og nøgler at sidde med opsprætternålen.... :-)) God ferie!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne godt betale sig at sprætte op :-) Og tak!

      Slet
  4. Kjempefine! Jeg har akkurat sydd en body i samme kløverstoff. Hva var det med buksene som gjorde at de ikke passet?

    SvarSlet
  5. Det kløverstof er altså også bare så fint! De passede ikke fordi mønstret er for bredt til ribben - ribben bliver løs fordi man må strække så meget i det. Derudover bliver lommerne helt skæve i det når buksen kommer på fordi der er så meget stof. Så jeg har virkelig fået dem syet godt ind. De passer ham perfekt, og poser ikke så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok, de ble superfine nå iallefall! Jeg synes også buksemønstrene fra Minikrea er i overkant vide til mine smale barn.

      Slet
  6. Hvor ser de bare fine ud, flot at du ville pille dem op! Jeg ved at lave mit eget mønstre til Filip, jeg syntes ikke dem jeg har lavet sidder helt rigtigt!!!

    Jeg er helt vild med dit kløver stof :-)

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...